Daglig leder Heine Ferking Birkeland, ansvarlig redaktør Karen Hesseberg, produksjonsleder Camilla Schøyen og redaksjonsleder/tillitsvalgt Jarl Vidar Meling i TV Haugaland.

Schibsted kjøper seg inn i TV Haugaland

Tror på digitalt samarbeid.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Schibsted går inn på eiersiden i TV Haugaland, og har sikret seg 40 prosent av aksjene i lokaltv-kanalen, skriver de to selskapene i en felles pressemelding.

Gjennom høsten 2021 og vinteren 2022 har TV Haugaland hatt en stadig tettere dialog med Schibsted, hvor man har sett på redaksjonelle og kommersielle muligheter. Samtalene førte til slutt til at Schibsted kommer inn på eiersiden i selskapet, står det i pressemeldingen.

– Selv om det lineære markedsproduktet til TV Haugaland fortsatt står ekstremt sterkt på Haugalandet, skjer det samtidig store endringer i mediemarkedet, hvor digitale medieprodukter tar stadig større andeler av kunders markedsbudsjetter, sier Heine F. Birkeland, daglig leder i TV Haugaland, i pressemeldingen.

– Satsingen sammen med Schibsted gjør oss nå i stand til å bygge videre på den unike formidlingen som TV Haugaland er gode på i dag, samt kunne tilby digitale produkter både for publikum og kunder, legger han til.

Schibsted har allerede i dag et salgskontor i Haugesund, og er også eier av Matkanalen og Godare, en norsk og svensk TV-kanal som holder til i Haugesund.

– TV Haugaland har en sterk posisjon i hoder og hjerter på Haugalandet, og har gode forutsetninger for å lykkes også med en styrket digital satsing. Jeg er glad for at vi får mulighet til å være med å bidra i en slik satsing, sier Øyulf Hjertenes, direktør for Schibsted Kyst.


Powered by Labrador CMS