Etter 22 år avvikler Ellen Arnstad bladet hun var med på å starte

Aller Media legger ned damebladetHenne, som ble grunnlagt av Ellen Arnstad i 1994.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over sju år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Henne er nå et av de minste bladene i segmentet med 72.000 lesere ved forrige opptelling i september, skriver Kampanje. Det er 7.000 færre enn for ett år siden.

Opplaget til bladet i 2015 var på 28.853, men det kom bare fire utgivelser, mot åtte året før. For ti år siden hadde bladet et opplag på 48.000.

Arnstad satt som redaktør for Henne til 2012 og er i dag printansvarlig i Aller Media ved siden av redaktørjobben i Se og Hør.

– Vi vurderer fortløpende den totale porteføljen i Aller Media, og følger tett hvor målgruppene til enhver tid beveger seg. Alle vet at mediebransjen er i store endringer, og det betyr at vi må tenke nytt både i forhold til merkevarer og hvordan vi skal nå våre målgrupper på en optimal måte, sier Arnstad til Kampanje.

Henne føyer seg inn i rekken av nedleggelser på 2000-tallet. Aller la ned Cosmopolitan i 2012, mens Egmont stanset utgivelsen av Mann i 2015.

Powered by Labrador CMS