Tromsø blir hyper

Tradisjonsrik avis legger om og blir iTromsø.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Bladet Tromsø har tatt nytt navn. Avisa ble stiftet for 111 år siden, fra i dag heter den iTromsø. Ambisjonen er å dekke alt som skjer i byen, forteller sjefredaktør Jørn-Christian Skoglund i egen avis.

Avisas opplag er falt bratt de siste to årene, skriver DN. Sent i november meldte vi at Tromsø kutter nesten en tredel av staben for å møte inntektssvikten. Samtidig ble det klart at Troms Folkeblad overtar sideproduksjonen.

Tromsø er eid av Harstad Tidende Gruppen, som inngår i Polaris Media. HTG har det siste året arbeidet intenst med en ny strategi for avisa. Mens Nordlys har et opplag på 27.000, starter iTromsø med under 10.000 når den nå satser hyperlokalt.

Se også:

Leder om nysatsingen her

Nettmøte med konsernsjef, direktør og redaktør her fra kl. 14

Powered by Labrador CMS