SATSER: Foran fra venstre salgsdirektør forbruker Knut Stian Lervik, redaktør for nyhet og utvikling Christian S. Andersen og redaktør for kultur og debatt Arnstein Olaisen. Bak administrerende direktør og ansvarlig redaktør, Jan Tore Hamnøy. (Foto: Kristen Borum)

Haugesunds Avis minutt for minutt

Alt innhold skal fra nå av publiseres fortløpende på nett, for dem som betaler.

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Haugesunds Avis gikk mandag inn i det avisa selv betegner som en helt ny hverdag. Nå dreier det seg ikke lenger om å gi leserne viktig innhold hver dag, men hvert minutt hver dag.

Alt innholdet som produseres av journalistene publiseres nå først på nettutgaven h-avis.no. Alt skal ut til leserne når sakene er ferdig.

Inkludert eavis

Avisledelsen trekker fram flere forbedringer for de betalende leserne:

* Alle abonnentene får tilgang til alt innhold på h-avis.no.

* Nye h-avis.no gir betalende brukere alt innhold fortløpende.

* Alle abonnenter på Haugesunds Avis fikk inkludert eavis fra 19. februar.

– Vi skyter nå fart inn i framtiden. H-avis.no har til nå vært gratis for leserne. Vi skal fortsatt ha en del saker som vil være mulig å lese uten å betale. Men våre betalende lesere får langt mer. Absolutt alt, sier administrerende direktør og ansvarlig redaktør i Haugesunds Avis, Jan Tore Hamnøy, i en pressemelding.

Flere saker på nett

Hamnøy peker på at den største forskjellen blir at antall saker på h-avis.no vil øke betydelig og at sakene blir først publisert på nett. Han legger til at det er med journalistikk som alt annet i livet: Noe forandrer seg aldri, mens noe alltid er i endring.

– Vi tar med oss hele vår 117 år lange historie når vi nå tilpasser oss nye tider, og vi gjør det for å dekke lesernes behov, vaner og digitale muligheter. Nå er vi på vei.

Opplaget har falt

Medieutviklingen har gitt mange år med opplagsnedgang for Haugesunds Avis. Nå håper ledelsen på å snu trenden i betalende lesere gjennom å utnytte de nye mulighetene. Avisa satser også på en ny innholdsstrategi som skal spisse journalistikken og knytte den tettere til leserne.

– Vi skal på en bedre måte få fram de positive sidene av livet i vår region. Vi skal være en trofast og god venn. Men også fortelle om kritikkverdige forhold og triste hendelser vi berøres av. Det betydningsfulle som kan bli bedre. Det tilsynelatende ubetydelige, som kan vise seg å handle om så mye mer. Slik gode venner gjør, sier redaktør for kultur og debatt, Arnstein Olaisen.

Powered by Labrador CMS