John Berge og JB Forlag lanserer en nytt magasin for kulturarbeidere. Foto: Per Mork, JB Forlag.
John Berge og JB Forlag lanserer en nytt magasin for kulturarbeidere. Foto: Per Mork, JB Forlag.

Lanserer nytt papirmagasin for alle som driver med underholdning fra en scene

JB Forlag tror på papir.

Publisert   Sist oppdatert

«Fagbladfloraen i Norge har fått et nytt tilskudd med Scenemagasinet. Bak står 20-årsjubilanten JB Forlag», skriver forlaget selv i en pressemelding.

Eier og daglig leder John Berge har de siste femten årene spesialisert seg på fagblader om underholdningsbransjer som video- og hjemmeunderholdning, og etter hvert kinobransjen.

Fra før utgir forlaget Videomagasinet og Kinomagasinet - og siste tilskudd er Scenemagasinet.

Produktet har eksistert en stund digitalt. Våren 2017 startet Berge kulturhusmagasinet.no på nett. I november i fjor ble nettsiden omdøpt til scenemagasinet.no, og i den forbindelsen kom også det nye papirmagasinet - som for øvrig er utgitt én gang tidligere, men da som Kulturhusmagasinet.

– Konseptet er å lage en «lokalavis» for dem som driver med underholdning fra alle typer scener i Norge, det være seg kulturhus, konsertscener, viseklubber, teatre, opera, sier Berge i pressemeldingen.

JB Forlag står også bak flere nettsider og produkter rettet mot James Bond-fans, blant annet nyhetssiden jamesbond.no