Annonsér på Journalisten

Annonser på Journalisten kan vises på nettavisas forside, i enkeltartiklene, i nyhetsbrevet og i sosiale medier.

Ta kontakt med annonseansvarlig Helga-Sofie Woll for info, eller for bestilling av annonseplass.

Enten du skal ansette en journalist, redaktør, informasjonsmedarbeider, et lederemne, en knallsterk utvikler, en ansvarlig for sosiale medier, eller en designer, er Journalisten annonsestedet i jakten på den riktige kandidaten til jobben.

GODE GRUNNER TIL Å ANNONSERE PÅ JOURNALISTEN:

  • Journalisten har høy troverdighet som informasjonskilde blant leserne og i mediebransjen
  • Du treffer svært kunnskapsrike folk med gode ferdigheter i både kommunikasjon og formidling
  • Du får inn riktige søkere med relevant erfaring og utdanning

Din stillingsannonse blir publisert og eksponert i følgende kanaler hos oss:

  • Journalisten har 95.000 besøkende hver måned (gjennomsnitt)
  • Journalisten på Facebook har over 17.000 følgere (september 2018)
  • Mediejobb på Facebook har nesten 5.000 følgere (september 2018)
  • @mediejobb på Twitter har 2.200 følgere
  • @journalisten på Twitter har 23.500 følgere

ANNONSEPRISER:

Stillingsannonser:

Stillingsannonser publisert på Journalisten med henvisning i stillingskarusell på forsiden: kr 9.650,-

Prisen inkluderer også eksponering i våre kanaler i sosialer medier, Mediejobb på Facebook og @mediejobb på Twitter.

Andre annonser:

Alle annonsene er gjennomgående, med 50 prosent av visningene

  • Toppbannerannonse: Størrelse 980x150 kr. 9.500 pr uke.
  • Nettboard: Størrelse 580x400 kr. 6.500 pr uke.
  • For andre formater, ta kontakt.
  • Tillegg kr 1.950,- for banner som må produseres av Journalisten

PASS PÅ NÅR DU SENDER INN:

Stillingsannonser:

Teksten som ren tekstfil (for eksempel Word). Logo som ai, eps eller jpg/png med høy oppløsning (minst 200x200 pix). Illustrasjonsbilde til deling på sosiale medier

Andre annonser:

Tilgjengelige annonseformater er gif, jpg, flash og html.

  • Flash-annonser må ha en clickTAG inkludert. Vi kan sende egen mail hvis dere vil vite hvordan clickTAG skal integreres. Hvis det ikke benyttes clicktag, og url hardkodes i annonsen, vil vi ikke kunne telle klikk på annonsen.
  • I HTML-annonser skal all CSS og JavaScript skal være inline.

Levering: Materiell leveres på e-post til [email protected].