(Faksimile fra forsiden til det nye fagbladet Kjøtt- og eggprodusenten)

Bønder får nytt fagblad om kjøtt og egg

Går gratis ut til 11.000 produsenter i papirversjon og legges ut i sin helhet på nett.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ni år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

11.000 kjøtt og eggprodusenter som forsyner landets mange frittstående slakterier og eggpakkerier får i disse dager et nytt blad i postkassen. Utgiveren KLF Media står også bak bladet Kjøttbransjen, som retter seg mot norske kjøttbedrifter. Med det nye bladet, Kjøtt- og eggprodusenten, håper KLF Media å bidra til tettere bånd mellom bøndene og slakteriene, heter det i en pressemelding.

Kjøtt- og eggprodusenten vil i første omgang komme ut fire ganger i året.

– Jeg tror det er potensial for et alternativ til samvirkets mange blader og publikasjoner som er myntet på norske bønder. I mange år har så å si all informasjon om og for aktørene på primærleddet, kommet fra samvirkesiden. Dette håper vi å gjøre noe med, gjennom bladet Kjøtt- og eggprodusenten, sier Per A. Sleipnes, ansvarlig redaktør for NHO-organisasjonens publikasjoner.

Han er overbevist om at landets bønder er interessert i kunnskap om produksjonen som skjer i leddene på veien mot forbruker.

– Der andre blader kun tar for seg det som skjer på gården, ønsker vi å skrive om kreativitet og innovasjon som skjer i verdikjeden fra bonde til kjøttbedrift, sier Sleipnes.

Samtidig med lanseringen av bladet, åpner et nettsted der alle artikler vil bli publisert i full tekst – gratis for alle interesserte og tilgjengelig for deling på sosiale medier.

Powered by Labrador CMS