(Faksimile fra forsiden til det nye fagbladet Kjøtt- og eggprodusenten)
Bønder får nytt fagblad om kjøtt og egg
Går gratis ut til 11.000 produsenter i papirversjon og legges ut i sin helhet på nett.
Denne artikkelen er over ni år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
11.000 kjøtt og eggprodusenter som forsyner landets mange frittstående slakterier og eggpakkerier får i disse dager et nytt blad i postkassen. Utgiveren KLF Media står også bak bladet Kjøttbransjen, som retter seg mot norske kjøttbedrifter. Med det nye bladet, Kjøtt- og eggprodusenten, håper KLF Media å bidra til tettere bånd mellom bøndene og slakteriene, heter det i en pressemelding.
Kjøtt- og eggprodusenten vil i første omgang komme ut fire ganger i året.
– Jeg tror det er potensial for et alternativ til samvirkets mange blader og publikasjoner som er myntet på norske bønder. I mange år har så å si all informasjon om og for aktørene på primærleddet, kommet fra samvirkesiden. Dette håper vi å gjøre noe med, gjennom bladet Kjøtt- og eggprodusenten, sier Per A. Sleipnes, ansvarlig redaktør for NHO-organisasjonens publikasjoner.
Han er overbevist om at landets bønder er interessert i kunnskap om produksjonen som skjer i leddene på veien mot forbruker.
– Der andre blader kun tar for seg det som skjer på gården, ønsker vi å skrive om kreativitet og innovasjon som skjer i verdikjeden fra bonde til kjøttbedrift, sier Sleipnes.
Samtidig med lanseringen av bladet, åpner et nettsted der alle artikler vil bli publisert i full tekst – gratis for alle interesserte og tilgjengelig for deling på sosiale medier.