Knallstart for Klikk

Allerede etter ei uke har Klikk.no fått ferten av trafikkmålet.

Publisert   Sist oppdatert

Ambisjonen er 500.000 unike brukere i uka, et mål som kan være atskillig nærmere enn Hjemmet Mortensen kanskje trodde da Klikk.no ble lansert.

Får mye hjelp

– Vi er veldig fornøyde, svarer ansvarlig redaktør Svein Erik Hole når han får spørsmålet om hvordan det føles nå.

Klikk klarte å sanke 408.000 unike brukere allerede den første uken.

Nettstedet vil på mange måter synliggjøre musklene i nettsamarbeidet mellom Egmont, A-pressen og Nettavisen. Sistnevnte har allerede lenket opp til artikler fra Klikk.no.

– Hvor mye av trafikken får dere fra Nettavisen?

– Jeg har ikke lyst til å gi noe nøyaktig tall. Men rundt 40 prosent av brukerne våre kommer rett på Klikk.no. Resten kommer gjennom blant andre trafikkpartnere, sier redaktøren. Hole bekrefter at nettannonsering også har en god del av æren for de gode starttallene.

Vil klikke mer

Trass i at målet for unike brukere er like rundt hjørnet, ønsker redaktøren å forbedre enkelte trafikktall.

– Jeg tror ikke det blir et stort problem å nå målet for unike brukere. Utfordringen for redaksjonen er å få opp antall visninger, at brukerne leser enda flere saker, sier Hole.

– Dere samarbeider med Nettavisen, men synes på stoffområdet veldig like Side2. Er ikke det uheldig?

– Jeg føler ikke det er likt Side2, svarer redaktøren kontant.

I alt jobber 40 personer direkte med Klikk i redaksjonen. I tillegg trekker nettstedet også veksler på journalistene i Hjemmet Mortensens mange blader.