Kampanje-gjengen utenfor lokalene i Prinsens gate 22 i Oslo sentrum. Fra venstre Erlend Fossbakken, Dag Robert Jerijervi, Hilde Nyman, Sara Viken Løvhaug, Knut Kristian Hauger, Anne-Margrethe Horvei Barnevik, Nina Gade Tenvik og Emilie Eloranta Rossholt. Foto: Eivor Eriksen

Fra minus til pluss:
Millionvekst i Kampanje

Omsetningen vokser med over 20 prosent.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fem år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

2017 ble et godt år for Kampanje Forlag AS. Inntektene steg med over 20 prosent til nærmere 14 millioner kroner, og overskuddet endte på litt over én million kroner. Kampanje hadde en driftsmargin før avskrivninger (EBITDA) på 13,2 prosent, melder selskapet i en pressemelding.

- Vi er tilbake der vi skal være, sier ansvarlig redaktør og daglig leder i Kampanje, Knut Kristian Hauger.

- Kampanje kan for 2017 skilte med leserrekord, rekord i antall arrangerte konferanser, omsetningsvekst og et av de beste økonomiske resultatene i Kampanjes historie. Millioninvesteringer i digital produktutvikling ble tatt over driften, noe som ga svakere resultater i 2014, 2015 og 2016. Nå er vi tilbake der vi skal være, sier Hauger.

Kampanje leverte i 2016 et negativt driftsresultat på drøyt hundre tusen kroner etter flere år med fallende resultater. Dette trenden er nå ifølge Kampanje-sjefen snudd:

- Vi ser også at den gode trenden fortsetter i 2018 med fortsatt sterk vekst i stillingsmarkedet og nye digitale annonseprodukter innenfor annonsørfinansiert innhold, legger han til.

Kampanje økte inntektene sine på alle forretningsområder i 2017. Særlig de digitale annonseinntektene og forretningsområdet «event og konferanser» økte markant i fjor sammenlignet med året før. Også inntektene fra salg av digitalt abonnement vokste, skriver Kampanje i sin pressemelding.

- For bare få år siden hentet Kampanje mesteparten av sine inntekter fra den trykte papirutgaven. I løpet av kort tid er vi blitt et heldigitalt medieselskap som hele tiden jobber med å skape nye inntektsstrømmer. Vi var blant de aller første i mediebransjen som satset på eventer, et forretningsområde som er blitt en viktig arena for oss og ikke minst våre partnere og lesere, sier Hauger.

Kampanje har levert overskudd åtte av ni år siden tre ansatte overtok som eiere i 2009.

Powered by Labrador CMS