Polaris Medias konsernsjef Per Axel Koch under presentasjonen av fjerdekvartalstallene i fjor.

Stort koronatap for Polaris Media

Pandemien har rammet hardt.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Den norske delen av Polaris Media fikk inntektene svekket med 26 millioner kroner i årets første kvartal som følge av koronapandemien.

– Pandemien har rammet både annonseinntektene og trykkeinntektene sterkt, sier konsernsjef Per Axel Koch i en børsmelding om kvartalsresultatet.

– Samtidig har den viktige samfunnsrollen til våre mange mediehus blitt understreket i en tid som denne. Informasjonsbehovet er stort, og våre redaksjoner gjør en formidabel innsats. Det har også resultert i en kraftig økning i antall sidevisninger både i Norge og Sverige, og i første kvartal passerte vi for første gang 200.000 digitale abonnenter, fortsetter konsernsjefen.

Polaris-konsernet omfatter de heleide eller deleide avisene Adresseavisen, Sunnmørsposten, Romsdals Budstikke, Fædrelandsvennen og en rekke andre norske aviser, samt Stampen Media i Sverige.

Rettelse: I en tidligere versjon sto det at resultatet ble svekket, det riktige er at inntektene ble svekket.

Fakta om Polaris Medias kvartalsresultat

Nøkkeltall fra Polaris Media ASAs resultatregnskap for første kvartal 2020. Tall for samme periode i 2019 i parentes.

  • Driftsinntekter: 824,2 millioner kroner (366,5 millioner kroner)
  • Driftsresultat (EBIT): – 21,9 millioner kroner (– 3,2 millioner kroner)
  • Resultat før skatt: 9,5 millioner kroner (– 6,3 millioner kroner)
Powered by Labrador CMS