Disse 18 fikk møte sin nye mentor for første gang i dag.
Montasje: Medienettverket
Dette er de nye mentorparene
Kull tre fikk møte sine mentorer i dag.
Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
18 kvinnelige medieledere har fått plass i tredje runde av mentorprogrammet i regi av Mediebedriftenes Landsforening og Medienettverket.
Torsdag i Pressens hus fikk de 18 for første gang møte sin mentor for det kommende året.
– Nå har vi tro på at disse lederne får mulighet til å utvikle seg videre, ta enda større ansvar og få utvidet nettverket sitt, sier Trine Ohrberg, prosjektleder for mentorprogrammet hos MBL, i en pressemelding.
Mentorprogrammet ble etablert i 2019. Ni mediekonsern bidrar med finansiering av programmet, og stiller også sine ledere til disposisjon. Mediekonsernene og MBL har forpliktet seg til å støtte prosjektet gjennom tre år.
– Vi har allerede planer om en videreføring av prosjektet, rett og slett fordi det skaper endring. Delekulturen i dette prosjektet, gjør vår bransje unik. Dette samarbeidsprosjektet har fått stor oppmerksomhet internasjonalt, sier Ohrberg.
Det kom i underkant av 70 søkere til kull tre av Mentorprogrammet.
Dette er årets deltakere:
- Stine Raste Amundsen, direct-to-consumer director, Discovery og Anders Opdahl, konsernsjef Amedia
- Julie Lundgren, konserndirektør for produkt og strategiutvikling, NHST og Trygve Rønningen, kanaldirektør TV 2
- Ida Falch-Olsen, desksjef TV2.no og Kim Riseth, ansvarlig redaktør, Namdalsavisa
- Elin Flaglien Borud, redaksjonssjef TV 2 og Eirik Hoff Lysholm, sjefredaktør og administrerende direktør Mediehuset Dagsavisen
- Klaudia Lech, SoMe-redaktør Avisa Oslo og Heidrun Reisæther, teknologidirektør NRK
- Camilla Brekke, prosjektleder VGTV og Jannicke Engan, leder visuell journalistikk Dagens Næringsliv
- Mina Liavik Karlsen, nyhetsredaktør E24 og Bjørn Kristoffer Bore, sjefredaktør og administrerende direktør Vårt Land
- Beate A. Koren, avdelingsleder for VG+/Stories og Vibeke Fürst Haugen, direktør for Marienlyst-divisjonen, NRK
- Gine Mari Fallan, økonomisjef og leder for forretningsutvikling, Polaris Distribusjon og Bård Skaar Viken, kommersiell direktør Aftenposten
- Mailinn B. Mersland, ansvarlig for data og innsikt Fædrelandsvennen og Trond Sundnes, konsernsjef NHST
- Sofie Gran Aspunvik, redaksjonsleder i utenriksredaksjonen NRK og Gard Steiro, sjefredaktør og administrerende direktør VG
- Elise Kruse, konstituert religionsredaktør Vårt Land og Ingeborg Volan, redaktør publisering og visuell journalistikk Dagens Næringsliv
- Randi Nilsen, produksjonsleder GMN/produksjonssjef Mastiff og Ingrid Skogrand, konserndirektør publishing Aller Media
- Kathrine Saastad, CEO DIAR og Anne Jacobsen, CEO Media City Bergen
- Anniken Renslo Sandvik, konstituert ansvarlig redaktør og daglig leder Nidaros og Trine Eilertsen, sjefredaktør og administrerende direktør Aftenposten
- Line Ramsrud, ansvarlig redaktør og daglig leder Hadeland og Øyulf Hjertenes, direktør Schibsted Kyst
- Karianne Steinsland, nyhetsredaktør Budstikka og Kirsti Husby, ansvarlig redaktør Adresseavisen
- Claudia Antwi-Adjei Hedegaard, strategisk rådgiver NRK og Kristin Skogen Lund, konsernsjef Schibsted