Disse 18 fikk møte sin nye mentor for første gang i dag.

Dette er de nye mentorparene

Kull tre fikk møte sine mentorer i dag.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

18 kvinnelige medieledere har fått plass i tredje runde av mentorprogrammet i regi av Mediebedriftenes Landsforening og Medienettverket.

Torsdag i Pressens hus fikk de 18 for første gang møte sin mentor for det kommende året.

– Nå har vi tro på at disse lederne får mulighet til å utvikle seg videre, ta enda større ansvar og få utvidet nettverket sitt, sier Trine Ohrberg, prosjektleder for mentorprogrammet hos MBL, i en pressemelding.

Mentorprogrammet ble etablert i 2019. Ni mediekonsern bidrar med finansiering av programmet, og stiller også sine ledere til disposisjon. Mediekonsernene og MBL har forpliktet seg til å støtte prosjektet gjennom tre år.

– Vi har allerede planer om en videreføring av prosjektet, rett og slett fordi det skaper endring. Delekulturen i dette prosjektet, gjør vår bransje unik. Dette samarbeidsprosjektet har fått stor oppmerksomhet internasjonalt, sier Ohrberg.

Det kom i underkant av 70 søkere til kull tre av Mentorprogrammet.

Dette er årets deltakere:

  • Stine Raste Amundsen, direct-to-consumer director, Discovery og Anders Opdahl, konsernsjef Amedia
  • Julie Lundgren, konserndirektør for produkt og strategiutvikling, NHST og Trygve Rønningen, kanaldirektør TV 2
  • Ida Falch-Olsen, desksjef TV2.no og Kim Riseth, ansvarlig redaktør, Namdalsavisa
  • Elin Flaglien Borud, redaksjonssjef TV 2 og Eirik Hoff Lysholm, sjefredaktør og administrerende direktør Mediehuset Dagsavisen
  • Klaudia Lech, SoMe-redaktør Avisa Oslo og Heidrun Reisæther, teknologidirektør NRK
  • Camilla Brekke, prosjektleder VGTV og Jannicke Engan, leder visuell journalistikk Dagens Næringsliv
  • Mina Liavik Karlsen, nyhetsredaktør E24 og Bjørn Kristoffer Bore, sjefredaktør og administrerende direktør Vårt Land
  • Beate A. Koren, avdelingsleder for VG+/Stories og Vibeke Fürst Haugen, direktør for Marienlyst-divisjonen, NRK
  • Gine Mari Fallan, økonomisjef og leder for forretningsutvikling, Polaris Distribusjon og Bård Skaar Viken, kommersiell direktør Aftenposten
  • Mailinn B. Mersland, ansvarlig for data og innsikt Fædrelandsvennen og Trond Sundnes, konsernsjef NHST
  • Sofie Gran Aspunvik, redaksjonsleder i utenriksredaksjonen NRK og Gard Steiro, sjefredaktør og administrerende direktør VG
  • Elise Kruse, konstituert religionsredaktør Vårt Land og Ingeborg Volan, redaktør publisering og visuell journalistikk Dagens Næringsliv
  • Randi Nilsen, produksjonsleder GMN/produksjonssjef Mastiff og Ingrid Skogrand, konserndirektør publishing Aller Media
  • Kathrine Saastad, CEO DIAR og Anne Jacobsen, CEO Media City Bergen
  • Anniken Renslo Sandvik, konstituert ansvarlig redaktør og daglig leder Nidaros og Trine Eilertsen, sjefredaktør og administrerende direktør Aftenposten
  • Line Ramsrud, ansvarlig redaktør og daglig leder Hadeland og Øyulf Hjertenes, direktør Schibsted Kyst
  • Karianne Steinsland, nyhetsredaktør Budstikka og Kirsti Husby, ansvarlig redaktør Adresseavisen
  • Claudia Antwi-Adjei Hedegaard, strategisk rådgiver NRK og Kristin Skogen Lund, konsernsjef Schibsted
Powered by Labrador CMS