Netflix endte med 200.000 færre abonnenter i årets første kvartal enn hva det hadde i fjerde kvartal i fjor.

Netflix regner med å miste flere abonnenter

Ny kvartalstall lagt fram.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Strømmegiganten Netflix har mistet abonnenter i årets første kvartal som følge av økt konkurranse. Selskapet regner med å miste enda flere utover våren.

En annen årsak til nedgangen er at mange av Netflix' kunder bruker muligheten til å ha et felles abonnement, heter det i selskapets kvartalsrapport, som ble lagt fram tirsdag.

Selskapet endte med 200.000 færre abonnenter i årets første kvartal enn hva det hadde i fjerde kvartal i fjor, melder The Wall Street Journal.

Det er første gang på over ti år av selskapet taper kunder, og nyheten førte tirsdag til at selskapets aksjeverdi raste på børsen i New York. Et kvarter etter at kvartalsrapporten ble lagt fram, hadde aksjekursen rast med 20 prosent.

Netflix hadde 221,6 millioner abonnenter ved slutten av årets første kvartal.

Powered by Labrador CMS