Netflix endte med 200.000 færre abonnenter i årets første kvartal enn hva det hadde i fjerde kvartal i fjor.
Foto: Dado Ruvic / Reuters / NTB
Netflix regner med å miste flere abonnenter
Ny kvartalstall lagt fram.
Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Strømmegiganten Netflix har mistet abonnenter i årets første kvartal som følge av økt konkurranse. Selskapet regner med å miste enda flere utover våren.
En annen årsak til nedgangen er at mange av Netflix' kunder bruker muligheten til å ha et felles abonnement, heter det i selskapets kvartalsrapport, som ble lagt fram tirsdag.
Selskapet endte med 200.000 færre abonnenter i årets første kvartal enn hva det hadde i fjerde kvartal i fjor, melder The Wall Street Journal.
Det er første gang på over ti år av selskapet taper kunder, og nyheten førte tirsdag til at selskapets aksjeverdi raste på børsen i New York. Et kvarter etter at kvartalsrapporten ble lagt fram, hadde aksjekursen rast med 20 prosent.
Netflix hadde 221,6 millioner abonnenter ved slutten av årets første kvartal.