Polaris Medias konsernsjef Per Axel Koch er fornøyd med en resultatvekst på 7 prosent i tredje kvartal.

Fortsatt vekst i Polaris

Vekst i både annonse- og aboinntekter.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Mediekonsernet Polaris har i tredje kvartal hatt en vekst i både annonse- og abonnementsinntekter og leverer gode tall i sin kvartalsrapport.

Nøkkeltallene viser et driftsresultat (EBITDA) på 137 millioner kroner i tredje kvartal, en økning fra 128 millioner fra samme kvartal året før. Det er en økning på 7 prosent.

Den norske delen av Polaris Media-konsernet fikk et driftsresultat på 88 millioner kroner, mot 89 samme kvartal i fjor. For mediehusene i Stampen Media i Sverige endte driftsresultatet 49 millioner kroner, mot 39 samme kvartal i fjor.

Driftsinntektene i konsernet økte med 4 prosent, til 900 millioner kroner i tredje kvartal. I samme kvartal i fjor var tallet 869 millioner kroner.

– Veksten i driftsinntekter er hovedsakelig drevet av høyere digitale abonnements- og annonseinntekter og økte distribusjonsinntekter, skriver selskapet i sin kvartalsrapport.

Papirbaserte annonseinntekter hadde en tilbakegang på 6 prosent til 157 millioner kroner, mens digitale annonseinntekter økte med 28 prosent til 110 millioner kroner.

I sum resulterte dette i en vekst i samlede annonseinntekter på 5 prosent, til 267 millioner kroner.

Ifølge rapporten har antall heldigitale abonnement i konsernet økt fra 220.000 til 276.000 siden tredje kvartal i fjor, mens antall daglige brukere på mobil har økt fra 923.000 til 978.000 i samme periode.

Powered by Labrador CMS