Konsernsjef Per Axel Koch i Polaris Media under en tidligere resultatpresentasjon.

Per Axel Koch presenterte resultatet for første kvartal:

Svakere resultat for Polaris Media

Polaris Media hadde et noe svakere resultat i årets første kvartal. Dette er som ventet, etter bortfall av Finn-inntekter.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Driftsresultatet til Polaris endte på 0,1 millioner kroner, mot 19,8 millioner kroner i samme periode i fjor.

– Til tross for bortfall av vesentlige salgsinntekter fra Finn-produkter er det gledelig å se at våre digitale annonseinntekter er på nivå med første kvartal 2021, sier konsernsjef Per Axel Koch.

Konsernet består av 64 mediehus, hvorav 49 i Norge og 15 i Sverige. I løpet av kvartalet passerte andelen heldigitale abonnementer 50 prosent.

– Den sterke veksten i digitale abonnementer bekrefter at våre mediehus har kommet langt i den digitale transformasjonen, sier konsernsjefen.

Polaris Media-aksjen falt på Oslo Børs tirsdag. Ved 11-tiden hadde den falt rundt 9 prosent. Så tok den seg noe opp igjen, og ved 12-tiden lå kursen på 75 kroner, om lag 2,6 prosent under mandagens sluttnotering.

Fakta om Polaris Medias resultat

Nøkkeltall fra Polaris Media ASAs resultat for første kvartal 2022. Tall for første kvartal 2021 i parentes.

  • Driftsinntekter: 867 millioner kroner (880 millioner kroner)
  • Driftsresultat (EBIT): 0,1 millioner kroner (19,8 millioner kroner)
  • Resultat før skatt: -12,1 millioner kroner (-70,4 millioner kroner)
Powered by Labrador CMS