Konsernsjef Per Axel Koch kan vise til vekst på flere viktige områder for Polaris Media i andre kvartal. Her fra presentasjonen av fjerdekvartalsresultatet for 2019.
Konsernsjef Per Axel Koch kan vise til vekst på flere viktige områder for Polaris Media i andre kvartal. Her fra presentasjonen av fjerdekvartalsresultatet for 2019.

Vekst i Polaris

Mediekonsernet kan glede seg over gode tall i andre kvartal.

Publisert

Det er vekst i både annonseinntekter og abonnenter på nett.

Nøkkeltallene viser et driftsresultat (EBITDA) på 112 millioner kroner, en økning fra 88 millioner i samme kvartal året før. Antall nettabonnementer økte med nesten 50.000 til 232.000 i det samme tidsrommet. Antall daglige brukere på mobil nærmer seg en million, også det en god økning fra året før. I tillegg kommer nå også veksten i digitale annonseinntekter.

– Polaris Media har lagt bak seg et sterkt andre kvartal. Særlig er annonsemarkedet i klar bedring for mediehusene både i Norge og Sverige, sier konsernsjef Per Axel Koch.

Mediehusene i den norske delen av virksomheten har en samlet inntektsvekst på 9 prosent, mens mediehusene i Stampen Media i Sverige har en inntektsvekst på 12 prosent.

Trykkerivirksomheten er også i vekst, samtidig som Polaris investerer i nye selskaper, blant annet e-sportselskapet Good Game og Folkeinvest.

Powered by Labrador CMS