Konsernsjef Per Axel Koch kan vise til vekst på flere viktige områder for Polaris Media i andre kvartal. Her fra presentasjonen av fjerdekvartalsresultatet for 2019.
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Vekst i Polaris
Mediekonsernet kan glede seg over gode tall i andre kvartal.
Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Det er vekst i både annonseinntekter og abonnenter på nett.
Nøkkeltallene viser et driftsresultat (EBITDA) på 112 millioner kroner, en økning fra 88 millioner i samme kvartal året før. Antall nettabonnementer økte med nesten 50.000 til 232.000 i det samme tidsrommet. Antall daglige brukere på mobil nærmer seg en million, også det en god økning fra året før. I tillegg kommer nå også veksten i digitale annonseinntekter.
– Polaris Media har lagt bak seg et sterkt andre kvartal. Særlig er annonsemarkedet i klar bedring for mediehusene både i Norge og Sverige, sier konsernsjef Per Axel Koch.
Mediehusene i den norske delen av virksomheten har en samlet inntektsvekst på 9 prosent, mens mediehusene i Stampen Media i Sverige har en inntektsvekst på 12 prosent.
Trykkerivirksomheten er også i vekst, samtidig som Polaris investerer i nye selskaper, blant annet e-sportselskapet Good Game og Folkeinvest.