Økte brukerinntekter og reduserte kostnader gjør at Polaris Media vokser sammenlignet med samme periode i fjor. Her er konsernsjef Per Axel Koch fotografert i 2019.
Økte brukerinntekter og reduserte kostnader gjør at Polaris Media vokser sammenlignet med samme periode i fjor. Her er konsernsjef Per Axel Koch fotografert i 2019.

Solid vekst for Polaris i tredje kvartal

Korona rammer fortsatt annonseinntektene.

Publisert

Driftsresultatet (EBITDA) for Polaris Media-konsernet endte på 124 millioner kroner i tredje kvartal, en økning på 25 millioner fra tilsvarende måned i 2019.

Økningen skyldes i hovedsak økte brukerinntekter og reduserte kostnader, opplyser konsernet i en pressemelding.

Pandemien rammer fortsatt annonseinntektene i mediekonsernet, selve om det var noe forbedring i tredje kvartal sammenlignet med i fjor.

Driftsinntekten var på 855 millioner kroner, en økning fra 834 millioner i 2019.

Driftskostnadene gikk noe ned sammenlignet med i fjor og var på 734 millioner.

Fakta om Polars' resultatet:

Nøkkeltall fra Polaris Media-konsernets resultat for tredje kvartal 2020. Tall for 2019 i parentes.

  • Driftsresultat (EBITDA): 124 millioner kroner (79 millioner kroner)
  • Driftsinntekter: 855 millioner kroner (834 millioner kroner)
  • Driftskostnader: 734 millioner kroner (759 millioner kroner)

Nøkkeltall for den norske delen av Polaris Media:

  • Driftsresultat (EBITDA): 85 millioner kroner (70 millioner kroner)
  • Driftsinntekter: 516 millioner kroner (539 millioner kroner)
  • Driftskostnader: 433 millioner kroner (473 millioner kroner)
Powered by Labrador CMS