TV 2-sjef Olav T. Sandnes har ikke kommet til enighet med Telenor.
Foto: Eivind Senneset / TV 2
550.000 Telenor-kunder uten tilgang på TV 2-kanaler ved inngangen til julehøytiden
Har ennå ikke kommet til enighet om en ny avtale.
Dialogen har fortsatt de siste dagene, men uten at det er blitt noen enighet. Det opplyser TV 2 i en epost til NTB.
Det betyr at 550.000 Telenor-kunder, eller nesten én million seere, fortsatt er uten TV 2s kanaler ved inngangen til julen.
– Vi er fortvilet over situasjonen. Vi skulle veldig gjerne ha signert en ny avtale før jul så seerne kunne fått tilbake våre kanaler. Seerne har ikke noe skyld i dette. Samtidig taper vi store summer hver eneste dag. Så det må ikke herske noen tvil om at TV 2 virkelig ønsker å komme fram til en løsning, sier kommunikasjonsdirektør Sarah C.J. Willand i TV 2.
Hun sier TV 2 er villige til å forhandle gjennom julehøytiden.
– Men da kan ikke Telenor fortsette med tilbud som i realiteten er betydelig lavere pris enn det alle andre betaler for TV 2s kanaler, sier Willand.
– Lei oss
Også Telenor sier de er lei for situasjonen overfor kundene.
– Tross omfattende forhandlinger har ikke Telenor og TV 2 blitt enige om en ny avtale, og vi står fortsatt uten rettigheter til å vise TV 2s kanaler og innhold. Vi er svært lei oss for at denne situasjonen går ut over kundene våre. Nå er det mange som begynner å bli utålmodige, og det forstår vi godt, sier informasjonssjef Amalie Knudsen i en epost til NTB.
De er umidlertid helt uenige med TV 2 i at tilbudene de har kommet med er urimelige.
Villige til å betale mer enn før
– Telenor er villig til å betale betydelig mer til TV 2 enn tidligere for en langsiktig avtale som gir merverdi til kundene og støtter opp om TV 2s økte innholdskostnader. TV 2 har ikke akseptert våre tilbud, selv om disse er på opp til totalt 70 prosent mer enn det vi har betalt TV 2 tidligere, sier Knudsen.
Hun sier også Telenor er villige til å fortsette dialogen.
– For å komme i mål til jul har vi gitt TV 2 et nytt tilbud som tilsvarer en kraftig økt investering på dagens innhold. Vi i Telenor er innstilt på å fortsette dialogen med TV 2.