Av de 11 mediene som PFU-leder Anne Weider Aasen hadde på sitt bord denne uka, var det kun Glåmdalen som slapp igjennom uten noen anmerkninger.
Av de 11 mediene som PFU-leder Anne Weider Aasen hadde på sitt bord denne uka, var det kun Glåmdalen som slapp igjennom uten noen anmerkninger.

Syv medier felt av PFU

Kun fire innklagede medier gikk fri.

Publisert Sist oppdatert

På onsdagens møte i Pressens Faglige Utvalg (PFU) konkluderte utvalget med brudd på god presseskikk i seks saker. I tillegg ble det én kritikk, som også regnes som en fellelse.

Fire medier gikk fri. Tre av disse gikk fri etter en samlet vurdering. Den siste, Glåmdalen, ble sterkt kritisert i debatten på møtet, selv om den slapp igjennom uten anmerkninger.

NRK, Avisa Nordland, Bodø Nu, Dalane Tidende, Document og Lillesands-Posten ble felt av PFU i følgende saker:

Bodø Pensjonskasse mot NRK – BRUDD (3.2 og 4.4)

Bodø Pensjonskasse mot Avisa Nordland – BRUDD (3.2 og 4.14)

Bodø pensjonskasse mot Bodø Nu – BRUDD (4.14)

Andrea N.B.Skimmeland mot Dalane Tidende – BRUDD (3.2 og 4.14)

Steinar Bang Fylling mot Document.no – BRUDD (4.15)

NN mot Lillesands-Posten – BRUDD (3.2, 4.8 og 4.14)

MIFF mot NTB – KRITIKK (3.2)

Avisa Nordland, Glåmdalen, Faktisk og Discovery gikk fri i disse sakene:

Bodø kommune mot Avisa Nordland – IKKE BRUDD (etter en samlet vurdering)

Lars Alexander Mensonides mot Glåmdalen – IKKE BRUDD

Corax Film mot Faktisk.no – IKKE BRUDD (etter en samlet vurdering)

NN mot Discovery Networks – IKKE BRUDD (etter en samlet vurdering)

Rettelse: I en tidligere versjon av denne saken var det feil navn på Lillesands-Posten.

Powered by Labrador CMS