Det jobber rundt 40 personer i nettavisen Klikk.no, som er eid av Egmont Publishing. Foto: Martin Huseby Jensen

Egmont varsler kutt i Klikk.no

Må spare mellom 25 og 30 millioner kroner.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Mediehuset Egmont Publishing informerte torsdag de ansatte om en ny kuttrunde. Denne gangen er det nettsatsingen Klikk.no som må spare mellom 25 og 30 millioner kroner.

Audun Giske, digitaldirektør i Egmont og ansvarlig redaktør for Klikk.no, sier til Medier 24 at innsparingen neppe kan gjennomføres uten nedbemanning.

Digitalredaktør Audun Giske.
Foto: Microsoft

– Klikk.no har vært et veksteventyr og en suksess fra dag én. Samtidig har vi nå et behov for å spisse satsingen, bli tydelig på hva Klikk.no, Kvinneguiden og de andre merkevarene i Klikk-universet skal være, sier Giske.

I dag jobber det rundt 40 personer i nettavisen.

Samtidig planlegger Egmont å øke sine digitale inntekter gjennom en ny nettbasert løsning for mediehusets magasiner. Dette vil være en abonnementstjeneste der man betaler for tilgang til alle magasinene.

Det er imidlertid ikke aktuelt å innføre brukerbetaling for Klikk.no, ifølge digitaldirektøren.

Powered by Labrador CMS