Nestleder Hans Christian Gabrielsen i LO. Foto: Andrea Strømmen

LOs fagblader mister lesere

Digital lesing kompenserer ikke for nedgangen, viser en ny medieundersøkelse. 

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

I undersøkelsen gjort blant LO-medlemmer svarer 44 prosent at de forventer å finne informasjon om LO og Fagbevegelsen på Facebook, skriver Klassekampen.

– For å få dette til må vi samordne og utnytte ressursene våre bedre. Vi er også nødt til å være villige til å prøve ut nye ting og heller legge bort det som ikke virker etter hensikten, sier LOs andre nestleder Hans-Christian Gabrielsen. Han innrømmer at bruk av Facebook ikke er helt uproblematisk, etter det sosiale mediets sensur av redaksjonelt innhold.

– Samtidig ser vi at mye av trafikken på fagbladenes nettsider kommer via Facebook, og nyhetssakene deres deles også mye i sosiale medier. Men vi skal være bevisste på hvilke plattformer vi benytter, og vi kommer ikke til å legge alle eggene i én kurv, sier han til avisen.

Landsorganisasjonens ledelse har satt av 7,8 millioner kroner til digital utvikling av fagbladene og kommunikasjonsarbeidet innen stiftelsen LO Media, som består av nærmere 20 fagblader i tillegg til LO-Aktuelt og nettavisen Frifagbevegelse.no.

Powered by Labrador CMS