Schibsted satser på matkultur. Arkivfoto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix
Schibsted satser på matkultur. Arkivfoto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix

Schibsted kjøper Matkanalen

Kjøper 80 prosent av aksjene.

Publisert

Schibsted kjøper 80 prosent av aksjene tv-kanalen Matkanalen, opplyser selskapet.

Matkanalen som ble lansert i 2015, har 600.000 månedlige seere og 100.000 abonnenter på Snapchat.

Kanalen viser både innkjøpte og egenproduserte programmer og når 75 prosent av norske husstander gjennom TV-distributørenes basispakker.

– Matkultur er blitt en megatrend. Nå skal vi bygge videre på Matkanalens posisjon, styrke den med Schibsteds digitale kraft – og utforske både kommersielle og redaksjonelle muligheter, til beste for vårt publikum, kommenterer Schibsted i en pressemelding gjengitt av Medier24.