Foto: Birgit Dannenberg
Kraftig nettvekst
Reklamevekst på nesten 50 millioner kroner sammenlignet med fjoråret.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Februartallene fra INMA/MBL-nettforum er klare og de viser at veksten på nett ikke synes å slakke av. Oversikten forteller at den totale omsetningen i februar isolert økte med 13 prosent, mens det etter årets første to måneder er økningen på 14 prosent.
I februar ble det omsatt reklame på nett for i overkant av 178 millioner kroner, det er 21 millioner kroner bedre enn februar i fjor. Akkumulert var beløpet på nesten 351 millioner kroner, hvilket er 42 millioner sterkere enn ved samme tid i fjor.
Merkevareannonsering er med sine 211 millioner kroner etter årets to første måneder det største annonsegruppen.
Størst vekst er det derimot innenfor stilling ledig som økte med prosent.
– Omsetningstallet for februar er det høyeste februartallet vi har sett siden vi startet disse målingene i 2002. Etter det fallet som vi opplevde i 2008 og 2009 er det svært gledelig at den gode inngangen på året holder seg, sier Geir E. Engen, fagsjef i MBL.