NRK vant den gjeveste prisen under Årets mediepriser i Bergen. Foto: Eskil Wie Furunes

NRK er Årets mediehus

– Har en unik innholdsbredde, mener juryen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Prisen ble delt ut av kulturminister Trine Skei Grande onsdag kveld.

– Som generalforsamling er det veldig kult å gi prisen til NRK, sa kulturministeren.

En gråtkvalt kringkastingssjef tok imot prisen på vegne av mediehuset.

– Det noe feil her, for den som fortjener denne prisen aller minst er meg. Det er alle dem som står på hver dag, sa Eriksen.

– Jeg er superstolt av denne gjengen.

Dette sier juryen om årets mediehus NRK:

Årets mediehus har en unik innholdsbredde, og bruker innsiktsanalyse systematisk for alle valg som tas for innholdet, publiseringen og for produktene. Mediehuset har i 2018 snudd en tradisjonell nyhetsorganisasjon til å bli «mobil først», og utviklet egne brukerbud som nå er gjennomgående i alt de gjør. Med et sterkt fokus på å levere innhold til et sammensatt og mangfoldig publikum, utvikler de stadig nye tjenester og måter å fortelle historier på. De har skapt plattformer og innhold som er definerende for barn og unge, og tar alle aldersgrupper på alvor. Mediehuset har et av landets beste utviklingsmiljøer, og deler åpent av sin kunnskap med resten av bransjen. Når mediehuset setter temaer på dagsorden, lytter nasjonen og mediehuset klarer på imponerende vis å mobilisere sine brukere til å både plukke plast og å være en venn. Årets mediehus er en del av vår felles historie – også i fremtiden.

Powered by Labrador CMS