- Vi en stor verdi i det å dele erfaringer på tvers av nystartede nettaviser, sier Chul Christian Aamodt. Foto: Agnes Etienne
- Vi en stor verdi i det å dele erfaringer på tvers av nystartede nettaviser, sier Chul Christian Aamodt. Foto: Agnes Etienne

Kjøper nye 5 prosent av Medier24

enerWE-gründer Chul Christian Aamodt utløser opsjon og øker til 10 prosent i nettavisen.

Publisert Sist oppdatert

Oppkjøpet skjer gjennom investeringsselskapet Screensailor AS, heter det i en pressemelding fra Medier 24 AS. Screensailor kjøpte i vår 5 prosent  av aksjene i Medier24, og fikk da en opsjon på ytterligere 5 prosent til samme pris - 100.000 kroner. 

Transaksjonen verdsatte dermed selskapet til 2 millioner kroner.

Chul Christian Aamodt startet for to og et halvt år siden nettavisen enerWE.no. Nå er enerWE AS også i ferd med å lansere nettavisene havbruk.media, vekst.media og ytterligere et prosjekt.

Gründer, redaktør og fortsatt majoritetseier Gard L. Michalsen i Medier24 er svært fornøyd med at Aamodt har valgt å utløse opsjonen så raskt. 

- Ingenting er bedre enn å ha aksjonærer som har interesse av at selskapet vokser. Derfor var opsjonen en fin gulrot å gi tilbake til en som valgte å investere penger i et så ungt selskap som Medier24 AS var og fortsatt er, sier Michalsen i pressemeldingen.

Aksjesalget til Screensailor er fra Michalsen personlig, hvilket i praksis sparer Medier24 AS for lønnsmidler for en periode - og slik bygger likviditet. 

Ifølge pressemeldingen fra Medier24 AS omsatte selskapet i fjor for nær 400.000 kroner, med et driftsresultat et par tusenlapper i minus. I tillegg omsatte nettavisen for rundt 100.000 som enkeltpersonforetak våren 2015, før aksjeselskapet ble stiftet.  

Etter første halvår 2016 har selskapet omsatt for rundt 800.000 kroner. Det betyr at Medier24 har fart mot mellom 1,5 og 2 millioner kroner i omsetning i år. Samtidig varsler nettavisen kraftig satsing utover høsten, heter det.