­I TV 2s første episode av «Jørgine – alene med flokken» og i TV-kanalens første episode av «I fyr og flamme» identifiseres flere av sponsorene kun i forbindelse med reklameavbruddet inne i programmet.

Medietilsynet: TV 2 har brutt reklameregler

TV 2 får advarsel fra Medietilsynet etter brudd på reklameregler i programmene «Jørgine – alene med flokken» og «I fyr og flamme».

Publisert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

I programmene identifiseres flere av sponsorene kun i forbindelse med reklameavbruddet inne i programmet. Ifølge kringkastingsloven skal sponsorer alltid identifiseres i begynnelsen eller i slutten av programmet.

– Regelen er laget for å gjøre seerne oppmerksomme på at et redaksjonelt program er sponset, sier direktør for juridisk og regulatorisk avdeling Hanne Nistad Sekkelsten i Medietilsynet.

Ifølge TV 2 skyldes feilen en teknisk svikt. TV-kanalen sier til Medietilsynet at de har gjennomført konkrete tiltak for å forhindre at det skjer igjen.

Powered by Labrador CMS