I TV 2s første episode av «Jørgine – alene med flokken» og i TV-kanalens første episode av «I fyr og flamme» identifiseres flere av sponsorene kun i forbindelse med reklameavbruddet inne i programmet.
Foto: Fredrik Varfjell / NTB
Medietilsynet: TV 2 har brutt reklameregler
TV 2 får advarsel fra Medietilsynet etter brudd på reklameregler i programmene «Jørgine – alene med flokken» og «I fyr og flamme».
Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
I programmene identifiseres flere av sponsorene kun i forbindelse med reklameavbruddet inne i programmet. Ifølge kringkastingsloven skal sponsorer alltid identifiseres i begynnelsen eller i slutten av programmet.
– Regelen er laget for å gjøre seerne oppmerksomme på at et redaksjonelt program er sponset, sier direktør for juridisk og regulatorisk avdeling Hanne Nistad Sekkelsten i Medietilsynet.
Ifølge TV 2 skyldes feilen en teknisk svikt. TV-kanalen sier til Medietilsynet
at de har gjennomført konkrete tiltak for å forhindre at det skjer igjen.
Nylige artikler
Inviterer frilansarar og vaskepersonell
Vurderer tilsynssak: Ber TV 2 redegjøre for Champions League-tabben
Ble arrestert i Qatar – nå beklager FIFA
Filter Nyheter-redaktør fikk medhold: Statsadvokaten endrer begrunnelse
Jeg drømmer om en brun, grå og grønn jul
Mest leste artikler
Ble arrestert i Qatar – nå beklager FIFA
NRK satt på nyheten om Mette-Marits helse i én uke
Vurderer tilsynssak: Ber TV 2 redegjøre for Champions League-tabben
Dagbladet endrer forsiden
– ALFA står på trygg juridisk grunn