Per-Mikael Jensen i Metro selger i Italia. Foto: Metro International.
Metro selger
Ut av det italienske markedet.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Gratisaviskjempen Metro Metro International gir seg i det italienske markedet. Nå er det klart at den italienske operasjonen selges til New Media Enterprises for en ukjent sum. Kjøperen har inngått en franchiseavtale med Metro International om å beholde navnet.
– Jeg er sikker på at samarbeidet med Metro vil bli en suksess og vil gi oss muligheten til å forbedre Metros italienske operasjoner, sier Salvatore Puzzo som kontrollerer New Media Enterprises.
Tidligere i år la Metro International ned sine spanske utgaver med umiddelbar virkning. Salget i Italia er et ledd i samme strategi, forteller Metro-sjef Per Mikael Jensen.
– Salget gir Metro mulighet til å fortsette å opprettholde vår globale og pan-europeiske distribusjon, noe som er viktig for våre internasjonale annonsører.
Salget er forventet å gi Metro en positiv innvirkning på kontantstrømmen på 1,5 millioner euro i 2009.
Metro reduserte inntektsfallet i andre kvartal i år sammenlignet med første kvartal.
Salget blir endelig mot slutten av dagen.