Stig Waagbø. Foto: Birgit Dannenberg

Mot tettere økonomisamarbeid i Media Norge

Men neppe eget økonominettsted.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Det har versert flere spekulasjoner om Aftenposten og dens fusjonskamerater i Media Norge ville etablere ett nytt økonominettsted etter at førstnevnte trakk seg ut av E24.

Nå er det klart at Media Norge Digital har fått klarsignal fra sjefredaktørene i de fire største avisene konsernet om å jobbe videre med å finne muligheter til å utvide stoffsamarbeidet innen økonomifeltet.

Ifølge konserndirektør Stig Waagbø er dette et av flere stoffområder hvor det utredes samarbeid. Han sier samtidig at det ikke er unaturlig å tenke seg at Polaris Media med i samarbeidet, slik medieselskapet er på flere andre stoffområder.

Forsiktig

Nyhetsredaktør Ole Erik Almlid i Aftenposten sier det er mer riktig å kalle dette en forsiktig endring enn en storsatsing. Han mener at stoffutvekslingen er en videreføring og utvidelse av samarbeidet mediehusene har i dag.

Årsaken til at Media Norge ikke hadde fullstendig stoffutveksling på økonomiområdet før, er ifølge Almlid Aftenpostens tidligere samarbeid med E24 og de øvrige avisenes samarbeid med NA24.

Konkret

Almlid understreker samtidig at det ikke er bestemt noe konkret utover at man skal se videre på stoffutveksling på området. Han tror heller ikke at satsingen vil komme med en egen vignett.

– Ingenting annet er bestemt enn at vi skal ha en utveksling på samme måte som vi har på andre stoffområder, som nyheter, sport og kultur. Vi gjør det hele tiden.

Nyhetsredaktøren bekrefter samtidig at med et tettere samarbeid innenfor Media Norge, vil samarbeide med E24 bli redusert. Noe som også lå i kortene etter at VG kjøpte Aftenposten ut av økonominettstedet.

Powered by Labrador CMS