Illustrasjonsfoto: Flickr.com/Creative Commons/John Christian Fjellestad
Illustrasjonsfoto: Flickr.com/Creative Commons/John Christian Fjellestad

Amedia satser videre på nettfotball

Forlenger avtalen med Norges Fotballforbund og Fotball Media om direktesendte fotballkamper.

Publisert Sist oppdatert

Amedias nettaviser kan dermed overføre kampene fra PostNord-ligaen i to nye år.

 – Den første sesongen med direktesendinger på nett-tv til våre abonnenter var så vellykket, og vi opplevde et stort ønske fra våre lesere om å videreføre samarbeidet med Norges Fotballforbund, sier Amedias konsernsjef Are Stokstad

I 2015-sesongen formidlet konsernets aviser mer enn 200 kamper fra nivå tre, som fra kommende sesong har fått navnet PostNord-ligaen. En rekke kamper ble fulgt av flere tusen seere, ifølge Amedia. Spesielt var det stor interesse rundt prestisjefylte lokaloppgjør.

Stokstad og Amedia regner med å direktesende enda flere kamper i 2016- og 2017-sesongen. Kampene vil, som sist sesong, være tilgjengelige for alle betalende abonnenter som har registrert seg i konsernets digitale innloggingsløsning aID. Ifølge Amedia er det nå 400.000 registrerte aID-abonnenter rundt om i hele Norge.

– Vi er glade for at interessen for kampene i PostNord-ligaen stadig vokser, og det er svært gledelig at Amedia satser på forlengelse av fjorårets suksess med streaming av 2. divisjonskamper. Slik får vi spredt de gode kampopplevelsene fra PostNord-ligaen ut til enda flere fotballentusiaster rundt om i landet, sier Kjetil Siem, generalsekretær i Norges Fotballforbund.

Amedia satser også på ishockey. I oktober i fjor inngikk mediekonsernet avtale med Norges Ishockeyforbund om rettighetene til å vise direktesendte 1. divisjonskamper.