Illustrasjonsfoto: Flickr.com/Creative Commons/John Christian Fjellestad
Illustrasjonsfoto: Flickr.com/Creative Commons/John Christian Fjellestad

Amedia satser videre på nettfotball

Forlenger avtalen med Norges Fotballforbund og Fotball Media om direktesendte fotballkamper.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over seks år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Amedias nettaviser kan dermed overføre kampene fra PostNord-ligaen i to nye år.

 – Den første sesongen med direktesendinger på nett-tv til våre abonnenter var så vellykket, og vi opplevde et stort ønske fra våre lesere om å videreføre samarbeidet med Norges Fotballforbund, sier Amedias konsernsjef Are Stokstad

I 2015-sesongen formidlet konsernets aviser mer enn 200 kamper fra nivå tre, som fra kommende sesong har fått navnet PostNord-ligaen. En rekke kamper ble fulgt av flere tusen seere, ifølge Amedia. Spesielt var det stor interesse rundt prestisjefylte lokaloppgjør.

Stokstad og Amedia regner med å direktesende enda flere kamper i 2016- og 2017-sesongen. Kampene vil, som sist sesong, være tilgjengelige for alle betalende abonnenter som har registrert seg i konsernets digitale innloggingsløsning aID. Ifølge Amedia er det nå 400.000 registrerte aID-abonnenter rundt om i hele Norge.

– Vi er glade for at interessen for kampene i PostNord-ligaen stadig vokser, og det er svært gledelig at Amedia satser på forlengelse av fjorårets suksess med streaming av 2. divisjonskamper. Slik får vi spredt de gode kampopplevelsene fra PostNord-ligaen ut til enda flere fotballentusiaster rundt om i landet, sier Kjetil Siem, generalsekretær i Norges Fotballforbund.

Amedia satser også på ishockey. I oktober i fjor inngikk mediekonsernet avtale med Norges Ishockeyforbund om rettighetene til å vise direktesendte 1. divisjonskamper.

Powered by Labrador CMS