Krise i Osloposten

De fem første månedene i år fikk Osloposten inn 5,1 millioner annonsekroner. Det er 12,1 millioner lavere enn i samme periode i fjor, skriver Kampanje.

Nettstedet skriver at gratisavisa må omsette annonser for rundt 1,2 millioner kroner brutto for hver utgave for å komme i balanse. Hittil i år har tallet per utgave vært på mellom 200.000 til 400.000 kroner.

- Jeg tror fortsatt at Norsk Avisdrift kommer til å gå i balanse neste år, sier direktør Robert Busch i Norsk Avisdrift som eier Oslosposten.

Direktør Robert Busch sier at noe av forklaringen i annonsenedgangen er at Bærumsposten er gått inn og at Osloposten har hatt færre utgivelser i år. Selskapet har også skiftet ut alle annonseselgerne.

- Når det nye selgerkorpset får luft under vingene, vil resultatene komme, sier Busch.