Holder nummer én-posisjonen i fallende marked

Roger Aarli-Grøndalen
nyhetsstudio

Digitalt når VG.no nå 1,91 millioner nordmenn hver dag, viser nye lesertall fra Mediebedriftenes landsforbund (MBL) som ble lagt fram i dag.

«I et generelt fallende marked, hvor spesielt Facebooks nedprioritering av innhold fra aviser fortsetter å påvirke trafikken til mange publisister, belønnes VG for sin unike direkteposisjon. 15.000 flere personer bruker VG enn tilsvarende kvartal i 2023. Avstanden til NRK har økt med 70.000 på ett år, og enda mer til de andre riksavisene», skriver VG i en pressemelding.

Økningen tilsvarer en vekst på 0,8 prosent sammenlignet med samme kvartal i fjor.

Øyvind Brenne, utviklingsredaktør i VG.

– VGs mangeårige strategi om å være hele folkets førstevalg som primærdestinasjon for nyheter betaler seg. Vi har i årevis hatt laserfokus på å få folk til å komme til VG for å bli oppdatert, og i andre rekke tenkt på spredning via andre kanaler, hvor ikke vi selv har kontroll på distribusjonen. Vi er stolte over å ha en veldig tydelig nummer én-posisjon, sier VGs utviklingsredaktør Øyvind Brenne.

VGs nisjesiter minMote, Tek, Godt og Pent.no er ikke en del av tallene på denne målingen. Det er heller ikke VGs tilstedeværelse på sosiale medier som Tiktok (over 300.000) og Snapchat (over 900.000 følgere).

Powered by Labrador CMS