Adressa satser på B-kjendiser

Roger Aarli-Grøndalen
nyhetsstudio

Adresseavisen lanserer 9. januar en egenutviklet underholdningsserie. «Kjendish – Jakten på Norges beste B-kjendis».

– «Kjendish» er en serie full av varme, satire, konkurranse og store doser selvironi – på ekte trøndersk humorvis. Serien parodierer klisjeene fra underholdnings-TV, samtidig som den selv benytter seg av de samme klisjeene, sier prosjektredaktør Sondre Mikal Alvær i Adresseavisen i en pressemelding.

Det er planlagt seks episoder.

– Gjennom klassiske utfordringer hentet fra kjente TV-konsepter, får deltakerne testet egenskaper som kreves for å være en nasjonal kjendis. Serien blander humor og ekte historier i et format som vil engasjere og underholde, sier utviklingsdirektør Arnt Wolden.

Prosjektredaktør Alvær legger til:

– «Kjendish» er et forsøk på å nå unge voksne med innhold som både underholder og utfordrer tradisjonelle formater. Vi ønsker å vise at Adresseavisen også kan være en kilde til å la seg underholde, samtidig som vi har høy troverdighet med all den gode journalistikken vi leverer til våre abonnenter hver eneste dag.

Wolden avslutter:

– Medievanene er i rask endring, og video- og serieinnhold er blant de mest effektive måtene å bygge lojalitet og tiltrekke nye brukere på. Vi ser at et godt underholdningskonsept kan bygge både fellesskap og interesse for det øvrige innholdet vi tilbyr.

Powered by Labrador CMS