Tok sluttpakke i Aller, satser på podkast

Roger Aarli-Grøndalen
nyhetsstudio

Podkasten Interiørrådet tar steget ut av Aller Media og satser nå for fullt som en selvstendig aktør.

Benedicte Wessel-Holst og Lasse Engeland har etter henholdsvis 16 og 21 år i Aller Media valgt å ta med seg hver sin sluttpakke for å dedikere seg til Interiørrådet, skriver de i en pressemelding.

Tone Kroken, Benedicte Wessel-Holst og Lasse Engeland.

Podkasten, som har vært en del av KK-universet, skal nå bygges videre sammen med interiørarkitekt og designer Tone Kroken og plattformpartneren Acast.

– Etter snart tre år med ukentlige episoder gleder vi oss til å utvikle podkasten videre og utforske kommersielle konsepter som vi tidligere bare har drømt om, sier Engeland, produsent og kommersielt ansvarlig for podkasten.

Engeland har erfaring både fra redaksjonell og kommersiell side, blant annet 17 år som art director for ulike merkevarer i Aller Media.

– Alle er velkomne i vårt univers, men vi ser at vi særlig treffer kvinner som ønsker å skape et hjem som føles godt å komme hjem til. Og den kvinnen, hun kjenner jeg godt etter mange år som KK-journalist, sier Wessel-Holst.

Hun har bakgrunn fra magasinene Mag og Henne før KK. De siste årene har hun jobbet i KK pluss-satsing i tillegg til å lage podkasten og Interiørrådets bilag i KK, «Interiørrådet Living» som trioen fortsatt skal produsere.

Trioen planlegger nå flere ukentlige episoder og ser også på muligheten for live-show.

Powered by Labrador CMS