Kommersiell direktør i Vårt Land går til TU Media

Mats With Greger
nyhetsstudio mediefolk
Fra høyre, Eirik Solheim, Kent Olsen, Nina Sofie Ellingsen
Fra høyre, Eirik Solheim, Kent Olsen, Nina Sofie Ellingsen.

TU Media har ansatt Kent Olsen som ny leder for salg. Det kommer frem i en pressemelding. Olsen starter i jobben 2. mai og får en sentral rolle i å utvikle abonnements- og annonsemodeller for et mediehus i rask endring, skriver TU Media i medlingen.

Olsen har over 25 års erfaring fra mediebransjen, med lederroller i blant annet Vårt Land, Egmont, TV 2 og Aftenposten. I sin nåværende rolle som kommersiell direktør i Vårt Land har han ledet digital transformasjon, abonnementsvekst og utviklingen av nye annonseprodukter.

– Kent bringer med seg en unik kombinasjon av kommersiell teft, sterk abonnements- forståelse og operativ ledererfaring. Han har godt dokumenterte resultater, og vi gleder oss til å få ham med på laget når vi nå skal videreutvikle våre salgsstrategier og jakte nye inntektsmuligheter, sier kommersiell direktør i TU Media, Nina Sofie Ellingsen, ifølge pressemeldingen.

Stillingen kombinerer strategisk ansvar med operativt lederskap – noe Olsen har lang erfaring med, heter det.

Olsen vil erstatte salgsdirektør Eirik Solheim som etter 15 år i TUMedia flytter til Lillehammer.

– Jeg ser stort potensial i TU Media og gleder meg til å bidra med både struktur og tempo. Nisjemedier har en sterk fremtid, og med et så tydelig teknologisk og faglig fokus som TU har, finnes det mange muligheter for vekst. Jeg brenner for å bygge salgsorganisasjoner, skape verdi for kundene og tenke nytt rundt hvordan vi jobber med både innhold og kommersialisering, sier Olsen i pressemeldingen.

Powered by Labrador CMS