Denne artikkelen er over sju år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Annonse
En gang mellom klokken 13.30 og 14 torsdag ettermiddag gikk NTBs meldingstjeneste og nettside ned for telling. Nyhetsbyråets kunder fikk derfor ikke nyhetsmeldinger inntil feilen var rettet og tjenestene var oppe og gikk igjen klokken 16.15.
Søker etter feilen
Ifølge nyhetsredaktør Ole Kristian Bjellaanes var det nettverksproblemer hos underleverandøren Evry som skapte problemet. Nøyaktig hva som skjedde vet de så langt ikke.
NTB har problemer med produksjonssystemet pga. trøbbel hos vår IT-leverandør. Vi har dessverre ikke fått noen antydninger om tidsperspektiv.
NTB varslet kundene om feilen gjennom sosiale medier og lister på e-post, som ikke var rammet av feilen.
– Vi syns alltid det er veldig lite hyggelig å ikke kunne serve kundene våre. Vi har egentlig svært høy oppetid, men noen ganger oppstår det tekniske problemer.
Annonse
Ville ta i bruk nødløsning
I 16-tiden, like før problemet løste seg, jobbet NTB med å ta i bruk livebloggverktøtet for å distribuere nyheter.
– Dette systemet går utenom vårt redaksjonelle system, og kundene vil kunne lese og klippe nyhetsmeldinger derfra.