Pris ikke avgjørende for Orkla

Ledelsen i Orkla Media sier det ikke er noe automatikk i at det høyeste bud får tilslaget ved et eventuelt salg, skriver dn.no.

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Bjørn M. Wiggen, administrerende direktør i Orkla Media, vil ikke si hvor mange som konkurrerer om mediekonsernet i runde nummer to.

- Vi står igjen med noen få, men likevel tilstrekkelig interessenter til at man kan få en god konkurranse om selskapet, sier han til dn.no.

Wiggen sier videre at det ikke nødvendigvis er det høyeste budet som vil få tilslaget, selv om verdi er en viktig del av dette.

- Det er en helhetsvurdering som vil bli lagt til grunn, sier Wiggen til dn.no.

Dagbladet, som har bekreftet å ha lagt inn et bud på hele Orkla Media, er den eneste offentlig kjente budgiveren som temmelig sikkert er med videre i prosessen.

Konsernsjef Dag Opedal i Orkla har sagt at de ikke er så opptatt av hvilken nasjonalitet en eventuell kjøper har, men at den må tilfredsstille kriteriene som er lagt til grunn.

Powered by Labrador CMS