P2 vil trekke yngre lyttere

NRK P2s største satsing, «RadioSelskapet», skal gi lytterne et dagsaktuelt talkshow. Og forhåpentligvis trekke ned gjennomsnittsalderen på P2-lytterne.

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Halvard Haldorsen og Nina Stensrud Martin vil lage et program med skjevheten og underfundigheten fra P3, sier de til VG. Faste innslag fra kiosken til Jens på Skullerud, og Radiorådet fra Mamarazzi, skal igjen ut i eteren. Dessuten skal Stensrud Martin få intervjue mennesker hun er litt redd for:

- De er mennesker med et image som jeg tror kommer litt i veien for dem, sier hun.

P2-lytterne har i dag en gjennomsnittsalder på 54 år, mens den gjennomsnittlige P3-lytteren er 28 år. P2s kanalsjef Kari Storsletten sier til Dagbladetat de ønsker å nå yngre lyttere. Med storsatsingen «RadioSelskapet» håper hun å nå de under 30.

Powered by Labrador CMS