Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Annonse
Mer enn 400.000 brukere har nå tatt i bruk Amedias digitale innloggingsløsning aID. Veksten i antall digitale kunder i Amedia fortsetter også i 2016, opplyser konsernet i en artikkel på egen hjemmeside.
Interessen for innhold som er eksklusivt tilgjengelig for betalende kunder øker for hver dag, ifølge Amedia.
– aID har vært en suksess som våre kunder nå oppdager betydningen av. Med 400.000 brukere har vi har passert en viktig milepæl. aID gir den enkelte kunde tilgang til hele vårt innholdsunivers med alle de digitale merverdiene vi tilbyr våre. Mediehusenes pluss-strategi gir gode resultater og bygger de digitale kunderelasjonene og lojalitet til våre aviser og deres lokale innhold, sier konserndirektør Pål Eskås.
Eskås opplyser at aID-brukerne representerer både primærabonnenter, det vil si dem som betaler for abonnementet, og andre i husstanden som også får tilgang. Antallet omfatter både Amedias egne aviser og andre mediehus som benytter seg av Amedias innloggingssystem. Dette gjelder blant annet Budstikka og Gudbrandsdølen Dagningen. Amedias egne mediehus har nå om lag 357.000 aID-brukere.
Avisene med flest aID-kunder er Drammens Tidende med 21.400, Romerikes Blad med 20.300 og Nordlys med 19.100.
Samtidig som antallet registreringer øker, vokser også den daglige bruken eller konsumet av Amedias innhold. Amedia bruker de innhentede dataene fra kundene gjennom aID til å drive systematisk produktutvikling. Målet er å øke kvaliteten og relevansen på innholdet.
Sammen med økt antall aID-brukere vokser også antallet betalende kunder. Amedia hadde per 15. februar samlet 471.083 betalende kunder. Dette er 8.533 flere enn på samme tid i 2015. 39 aviser hadde en vekst i antall betalende kunder, mens de øvrige 23 hadde nedgang. Samlet vekst for konsernet var på 1,8 prosent.
Målet for Amedia er at alle mediehus skal ha vekst ved utgangen av 2016.