
Digitale abonnenter trekker opp for Polaris Media
Økte med 37 prosent.
Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Polaris Media melder om en kraftig økning i tallet på digitale abonnenter i tredje kvartal. Konsernet fikk et resultat før skatt på 98,8 millioner kroner.
Det er en vekst fra 12,9 millioner kroner i tredje kvartal 2018.
Antall digitale abonnenter økte med 37 prosent til 84.367 i tredje kvartal, mens samlet antall abonnenter endte på 212.817, noe som er en vekst på 6 prosent.
– En del av veksten er et resultat av sommer- og høstkampanjene der vi har solgt betraktelig mer enn ved tilsvarende kampanjer i fjor. Vi har også i løpet av kvartalet hatt god dekning av kommune- og fylkestingsvalget i Norge, og aldri før har en så stor andel av våre abonnenter benyttet sin digitale tilgang til å lese plussinnhold, sier konsernsjef Per Axel Koch i Polaris Media i en pressemelding.
Polaris Medias inntekter i Norge økte med 9 millioner kroner, 3 prosent, i tredje kvartal, i hovedsak som følge av vekst i abonnementsinntektene på 7 millioner kroner og vekst i digitale annonseinntekter på 6 millioner kroner.
– For den norske delen av konsernet fortsetter topplinjeveksten i tredje kvartal. Alle våre virksomhetsområder har levert topplinjevekst og resultatfremgang i tredje kvartal, sier Koch.
Polaris Media og Agderposten Medier inngikk i tredje kvartal en intensjonsavtale om å etablere et nytt konsern på Sørlandet med virkning fra 1. januar 2020. Det nye selskapet vil hete Polaris Media Agder AS. Polaris Media vil eie 51 prosent i det nye selskapet. Dagens eier i Agderposten Medier vil eie resten. Polaris opplyser at en endelig avtale inngås i midten november.
aI andre kvartal i år ble Polaris hovedaksjonær i Stampen Media, det ledende mediehuset på Sveriges vestkyst.