Med hjelp fra Google kommer Are Stokstad og Amedia kjapt på banen med programmatisk salg. Arkivfoto: Martin Huseby Jensen
Amedia dropper Schibsted og finner sammen med Google
Mener Google gir bedre styrke i programmatisk annonsesalg.
Denne artikkelen er over sju år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
– Amedia har valgt Google som teknologileverandør da dette gir oss både tilgang til deres ledende teknologi og mulighet til å komme raskt ut i markedet med nye slagkraftige produkter, sier konsernsjef Are Stokstad.
Han opplyser at mediekonsernet allerede ved påsketider kan ta i bruk den mest effektive løsningen det er mulig å tilby annonsørene for såkalt programmatisk annonsesalg.
– Dette vil styrke oss ytterligere og øke vår attraktivitet og konkurransekraft som digital annonsekanal, sier Stokstad.
LES OGSÅ: Programmatisk snart større enn avisannonser
Lokalaviskonsernet har brukt nesten ett år på å komme fram til den rette partneren. Ifølge Stokstad er teknologiavtalen med Google fleksibel og gir et potensial for inntektsvekst.
– Men det er behov for et økt samarbeid mellom norske publisister som går utover det rent teknologiske. Denne avtalen er ikke til hinder for å utvikle et slikt samarbeid med alle norske publisister framover, sier Are Stokstad.