Opplagsfall i Adressa

Adressa-konsernets overskudd falt i første kvartal, opplaget faller også.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Adresseavisen konsern fikk et betraktelig svakere resultat i første kvartal. Før skatt endte resultatet i selskapet på 26,7 millioner kroner, mot 42,5 millioner kroner året før.

Svakere opplag

Samtidig går opplaget i mediekonsernet tilbake etter to år med positiv utvikling. I gjennomsnitt falt opplaget, sammenlignet med fjoråret, med 3207 eksemplarer til 77.450 aviser.

Løssalget av avisen har hatt en svak økning, mens Adressas abonnementstall er redusert med 3335 eksemplarer per dag.

Avisfusjon

Mediekonsernet er i ferd med å fusjoneres med Harstad Tidende Gruppen (HTG). Til uken skal styrene i begge mediekonsernene ta stilling til fusjonen.

Litt senere denne måneden skal generalforsamlingene i de to aviskonsernene avgjøre om de går inn for fusjonen.

Schibsted er storeier i begge de to selskapene. Konsernet må selge seg ut av Adresseavisen fra dagens 34 prosent av aksjene, og minst halvere sin post på 80 prosent i HTG.

Powered by Labrador CMS