Dagbladet skal skjerpe seg

BERGEN (Journalisten): Dagbladet vil kjempe for å få høyere anseelse blant forbrukerne. Avisen havner på bunnen av BIs kundebarometer.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Barometeret er basert på intervjuer med forbrukerne om hvor tilfredse de er med bedrifter de er aktive kunder hos. Og flere norske mediebedrifter havnet et godt stykke ned på lista.

Lavest av dem endte Dagbladet. Av 183 bedrifter som er med i undersøkelsen endte avishuset på 181. plass. To plasser bak Trygve Hegnars Finansavisen.

Skal klatre

Journalistens utsendte møtte sjefredaktør Anne Aasheim under Nordiske Mediedager i Bergen og spurte henne hvordan hun opplever at avisen kommer så langt ned på lista.

– Jeg må ta forbehold om at jeg ikke har sett denne undersøkelsen. Men vi må ha ambisjoner om å klatre høyere, sier Aasheim til Journalisten.

… men godt kjent

Og oppskriften er enkel:

– Vi må lage gode produkter fra dag til dag, svarer hun.

– Men hun er den medielederen som folk kjenner best til, så da er vi på god vei, skyter avisas politiske redaktør Marie Simonsen inn.

Under Dagbladet på lista havnet DnB Kapitalforvaltning og Jysk. Trygve Hegnars Finansavisen kom på en 178. plass mens Dagens Næringsliv fikk 104. plass.

Powered by Labrador CMS