Vurderer salg av Kampanje

Hjemmet Mortensen kan komme til å selge mediemagasinet.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Ifølge en pressemelding heter det at Hjemmet Mortensen «vurderes fremtidig organisering av bladet og nettstedet Kampanje». Vurderingen kommer i forbindelse med at man ser på hele organisasjonen til konsernet.

Den nye organisasjonen skal være på plass 1. april i år, og den vil bestå av seks redaksjonelle områder: Bolig, foreldre, mann, kvinne, ung kvinne og digital.

– Vi mener Kampanje fortjener en eier som vil gi bedre utviklingsmuligheter enn det HM kan klare. Bladet/nettstedet faller ikke naturlig inn i noen av de redaksjonelle områdene vi har etablert. Det er derfor vanskelig å se hvordan vi kan ivareta og utvikle merkevaren på en god måte, og hvordan Kampanje skal bidra inn i vår nye organisasjon, sier administrerende direktør Anne Britt Berentsen i pressemeldingen.

Salg er en av flere muligheter som nå vurderes. Et annet alternativ er allianser. Berentsen sier prosessen som nå er satt i gang skjer i samarbeid med de ansatte.

Kampanje, som ble etablert i 1964, har vært en del av Hjemmet Mortensen-sfæren siden 1986, ifølge bladets nettutgave.

Powered by Labrador CMS