Schibsted omorganiserer – deler virksomheten i to divisjoner

Nå blir virksomhetsområdene henholdsvis media og markedsplasser. Schibsted Norge-sjef Didrik Munch slutter i februar.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over seks år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Didrik Munch

Det melder mediekonsernet i en børsmelding tirsdag. Media-divisjonen skal ledes av Raol Grünthal, mens divisjonen Markedsplasser ledes av tidligere Aftenposten- og Bergens Tidende-direktør Sondre Gravir.

Grünthal tar over for Didrik Munch, som blir 62 år i februar. Han har ledet Schibsted Norge de siste årene.

Schibsted skriver i meldingen at den overordnede strategien for selskapet ikke forandres. Mediedivisjonen får som hovedmål å levere kvalitetsjournalistikk drevet av fortsatt digitalisering og økte inntektsandeler fra digitale områder. 

Finn.no og svenske Blocket legges inn under Markedsplasser, mens Lendo, Prisjakt og Let’s Deal legges i Media-divisjonen.

Samtidig går Terje Seljeseth fra rollen som produktdirektør i Schibsted til en jobb som analyseansvarlig hos Schibsteds kontrollerende eier Tinius-stiftelsen. Han har tidligere jobbet som IT-direktør i Aftenposten ledet Finn.no gjennom 10 år.

LES OGSÅ: Ansatte åpne for Schibsted-splittelse

– Teknologi forandrer medielandskapet. Det er viktig for en eier å ha solid kompetanse på dette området. Jeg har hatt gleden av å samarbeide med Terje i mange år og vet at vi gjennom ham får spisskompetanse der slaget vil stå; i grensesnittet mellom kundeopplevelse og teknologisk utvikling, sier styreleder Ole Jacob Sunde i Stiftelsen Tinius og Schibsted ASA i en melding.

Powered by Labrador CMS