TV 2-sjef Olav T. Sandes er fornøyd med utviklingen i strømmekanalen Sumo. Foto: Eivind Senneset / TV 2
Milepæl nådd: TV 2 Sumo har nå 400.000 abonnenter
Målet er å være et alternativ til Netflix.
Denne artikkelen er over seks år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
S– Vi ønsker å være det naturlige norske alternativet til Netflix. Et alternativ folk flest opplever de bare må ha. Sammen med TV2.no skal TV 2 Sumo være vårt digitale fotavtrykk, sa TV 2 sjefredaktør og administrerende direktør Olav T. Sandnes i 2016.
Siden den gang har mye skjedd. At tv-kanalen har har 400.000 aktive kunder, slår kanalen fast at er den viktig milepæl.
– Det store, langsiktige målet vårt er at TV 2 Sumo skal bli noe folk naturlig bruker i hverdagen, enten som direkte abonnent eller i samarbeid med våre samarbeidspartnere. At vi allerede nå er over 400.000 betalende kunder er et resultat av at hele mediehuset TV 2 drar i samme retning. Kraften i TV 2, kombinasjonen av en publisering som i større grad favoriserer strømming, en mer robust tjeneste og et tydeligere produkt fungerer, sier direktør for TV 2 Sumo, Christian Birkeland ifølge en pressemelding fra kanalen.