Å få trafikk fra Snapchat er vanskelig. Å tjene penger gjennom å satse på tjenesten er heller ikke lett. Dermed dropper både TV 2 og Nettavisen å satse.

Nettavisen og TV 2 mener det er for dyrt å satse på Snapchat

TV 2 lar seg ikke friste til å bli offisiell nyhetsleverandør til Snapchat-tjenesten Discover. Mediehuset mener forretningsmodellen ikke holder mål.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Redaktør Bård Espen Hansen i TV2.no sier til Dagens Næringsliv at Snapchat fungerer utmerket til markedsføring, men at TV 2 ikke ser gevinsten ved å knytte seg tettere til det amerikanske sosiale mediet, skriver Dagens Næringsliv.

– Det er krevende å se noen butikk i dette for oss. Utfordringen med å bruke Snapchat er å få trafikken tilbake til TV2.no. Derfor er vi kommet fram til at det ikke er riktig for oss å bruke ressurser på dette akkurat nå, sier Hansen.

I Nettavisen har direktør for forretningsutvikling Pål Nisja-Wilhelmsen landet på samme konklusjon.

– Å være en del av Snapchat krever en investering. Det kan vi godt binde oss opp til hvis det kan betale seg på sikt. Men akkurat nå har vi til gode å få noe ordentlig svar fra Snapchat på inntjeningen på dette.

Discover er Snapchats nyhetstjeneste, som hittil kun har hentet inn nyheter fra internasjonale medier, men arbeidet med å skaffe seg lokale partnere er allerede i gang. Forrige uke ble tjenesten rullet ut i Frankrike med mediehusene Le Monde og Paris Match på laget. (©NTB)

Powered by Labrador CMS