Triana Iglesias er programleder for Paradise Hotel. Foto: TV3
Triana Iglesias er programleder for Paradise Hotel. Foto: TV3

Kastet seg på sexen

TV3 trengte ikke fokusere på sex i informasjonsarbeidet rundt Paradise Hotel. Det klarte mediene fint alene.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Triana Iglesias leder programmet hvor seerne skal møte unge sexy mennesker som utsettes for seksuelle fristelser.

Frem til dagen etter premieren 9. mars har norske medier sørget for at TV3 får seere. Et søk i Retriever viser at det er publisert nesten 200 artikler om Paradise Hotel i mediene så langt i år.

– Informasjonssjef i TV3, Glenn Støldal, hvor mye spilte dere på sex for å få slike tall?

– Vi har ikke brukt ordet sex eller hatt en proaktiv informasjonsstrategi rundt det, det har mediene selv gjort.

– Så det er mediene som er sexfikserte?

– Det er en forventning rundt programmet etter at vi sendte den danske versjonen. Paradise Hotel er noe av det ærligste i realitysjangeren. Deltakerne vet hva de går til, og seerne vet omtrent hva de får. At det skal være romantikk og fysisk kontakt mellom deltakerne har mediene kastet seg voldsomt på, og det er opplagt at mediene er med på å hausse opp sex i Paradise Hotel.

Med medieoppmerksomheten kom også seernes oppmerksomhet. Premieren ble i snitt fulgt av 266.000 seere.

– Har forarbeidet til hotellet vært annerledes enn andre serier?

– I forhold til strategien vår merket vi fort at dette var et veldig interessant konsept for mange medier. Interessen kom allerede mens vi sendte den danske versjonen av programmet. Vi har vel neppe hatt så mye presse på en innkjøpt serie før. Det er en veldig bred interesse og mange medier som er interessert i den norske utgaven. Jeg får telefoner fra medier jeg knapt har snakket med, som en del nettsider.

– Som Journalisten?

– Ja, som Journalisten ja.

Støldal forteller at strategien er den samme som med andre program TV3 sender, men kommunikasjonen varierer fordi det er et annerledes program.

– Klarer dere å toppe dette?

– Det er helt umulig å si, det kommer an på programavdelingens valg de kommende sesonger. Det er ikke åpenbart at dette er den produksjonen vi har sendt så langt som har hatt mest presse. Robinson har også fått mye presse.

Programmet går på TV3 mandag til fredag.

Powered by Labrador CMS