Foto: Schibsted

Ny framtidsrapport fra Schibsted

– Vi ønsker å være åpne, nysgjerrige og dele våre ideer, sier konsernsjef Rolv Erik Ryssdal.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ni år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

I fjor publiserte Schibsted den første utgaven av en framtidsrapport. I år følger mediekonsernet opp med en ny utgave. Den tar blant annet for seg temaer som digital betaling, bruk av algoritme for å skape variasjon i digitale strømmer og viktige trender innenfor annonsering.

Aftenpostens politiske redaktør Trine Eilertsen forteller om betydningen av kommentarstoff for å skape engasjement blant publikum.

– Schibsted er en drivkraft innen den digitale transformasjonen, og vi ønsker å være åpne, nysgjerrige og dele våre ideer. Slik kan vi også lære av andre.  Jeg er virkelig stolt over suksessen til Schibsted Future Report og av alle våre kollegaer som har bidratt med innhold, sier Schibsteds konsernsjef Rolv Erik Ryssdal i en pressemelding.

Du kan også se en oversikt over viktige teknologiske endringer siden fjorårets rapport.

Les hele årets rapporten her.

Powered by Labrador CMS