STARTET VG PARTNERSTUDIO: Innholdssjef Svein Arne Haavik og daglig leder Jonas Ibsen Brynildsrud har ansatt åtte nye medarbeidere, fra venstre: Nina Lorvik, Thea Hermansen, Trygve Tønnessen, Oda Louise Toven og Marianne Dønnum. FOTO: Pressefoto
VG Partnerstudio ansetter åtte nye medarbeidere, hvorav tre journalister
Økte omsetningen med 60 prosent i fjor.
Denne artikkelen er over seks år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
VG Partnerstudio utvider, og ansetter åtte nye medarbeidere, hvor tre kommer fra journalistikken:
Patrik Eian Fjeldstad (27) er ansatt som innholdsprodusent. Han kommer fra VGTV, der han har vært med siden starten, blant annet som en del av VGTVs «breaking news»-gruppe.
Kine Vatle Faksvåg (23) er ansatt som innholdsprodusent og kommer fra Egmont Publishing hvor hun har jobbet som digitaljournalist og frilanser i klikk.no de to siste årene.
Nina Lorvik (25) har en mastergrad i journalistikk, og verdifull lokalavis-erfaring. Har de siste årene jobbet som redaksjonsmedarbeider for utdanning.no og ung.no.
Dermed er det nå 29 medarbeidere i VGs avdeling for innholdsmarkedsføring, som startet opp for to og et halvt år siden. De andre medarbeiderne er hentet fra blant annet kommunikasjonsbyrået Dinamo, markedsføringsbyrået OMD og Orkla.
– Vi har hatt en vanvittig vekst, sier daglig leder Jonas Ibsen Brynildsrud i VG Partnerstudio, i en pressemelding.
Selskapet er heleid av VG og økte omsetningen med over 60 prosent i 2017, ifølge pressemeldinga. Kundemassen økte i antall fra 22 i 2016 til 62 på ett år.
– Vi ser at våre kunder i stor grad ønsker helhetlig innholdsmarkedsføringsbistand – på alt fra analyse og strategi, selvfølgelig i tillegg til det aller viktigste: Godt innhold tilpasset alle relevante kanaler. Derfor er det også viktig at vi i VG Partnerstudio kan levere på de ønskede områdene, sier Ibsen Brynildsrud ifølge pressemeldinga.