VG og Dagbladet til bunns på omdømme=liste

Ligger nederst sammen med et omstridt flyselskap og en verdensberømt hamburgerkjede.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Dagbladet og VG debuterer nesten helt nederst på en ny omdømmeliste, sammen med Ryanair og McDonald’s. De to medieselskapene oppnår henholdsvis 63,4 og 62,9 poeng, ifølge oversikten i Dagens Næringsliv (betalt innhold).

Bare Bunnpris, McDonald’s og Ryanair har dårligere omdømme enn de to mediehusene i Norge, ifølge kommunikasjonsbyrået Apelands årlige omdømmeundersøkelse.

Det er første gang de to avishusene er en del av omdømmeundersøkelsen – sammen med TV 2 og Aftenposten. De to sistnevnte scorer derimot langt bedre enn sine mediekonkurrenter, skriver DN.

Aftenposten ender på en 19. plass av de i alt 50 selskapene på lista, med 75,7 poeng. TV 2 finner vi på 23. plass med 74,7.

NRK går tilbake fra 75,4 til 72,6 og ender på en 27. plass.

For andre året på rad er finn.no det selskapet nordmenn mener har best omdømme her til lands – til tross for at den digitale markedsplassen går litt tilbake fra ifjor. På de neste toppplassene følger Hurtigruten og Toyota.

Powered by Labrador CMS