VGs digitalredaktør Ola Stenberg. Foto: VG
VG inngår samarbeid med Snapchat
Blir første nordiske mediehus med innhold i Snapchats Discover-funksjon.
Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Fra neste år vil VG som det første nordiske mediehuset dukke opp i Snapchat sammen med internasjonale nyhetsmedier som Buzzfeed, CNN og National Geographic. Det skriver Dagens Næringsliv.
– Snapchat er et av de selskapene i verden som ligger lengst fremme i historiefortelling og brukeropplevelser på mobil. Å få en fast plass på denne plattformen er veldig interessant, sier strategidirektør Thomas Manus Hønningstad i VGTV til DN.
Sammen med digitalredaktør Ola Stenberg i VG, har VGTV-sjefen tro på at Snapchat-samarbeidet vil være mer innbringende enn tidligere forsøk avisen har hatt med for eksempel Facebooks Instant Articles.
I Snapchat kan VG ifølge DN selv selge videoannonser mellom de forskjellige «snappene».
Les også: NRK Nyheter vil nå yngre brukere med Snapchat
Til høsten lanseres den norske delen av Discover-funksjonen. I den forbindelse har Snapchat vært i møter med flere norske mediehus. Pål Nisja-Wilhelmsen, direktør for forretningsutvikling i Nettavisen, er blant dem som tidligere har bekreftet at mediehuset er i løpende dialog med Snapchat for å levere kjendis-, teknologi- og motestoff.
Les mer: Snapchat snuser på Norge